streda 10. apríla 2013

Je dobré mať Jágra na svojej strane, pochvaľuje si Chára


Autor Michael Langr - korešpondent NHL.com


V modernej NHL nie je veľa istých tipov. Šancu preniknúť do šestnásťčlenného play off má ešte stále 25 mužstiev, všetky z nich môžu pokojne vyhrať Stanley Cup tak ako minulý rok pôvodne outsider Los Angeles Kings. Jedna istota však ostáva nemenná, ako by bola vytesaná z kameňa - volá sa Zdeno Chára.
Slovenský kapitán Boston Bruins znovu (tak ako takmer každý rok) patrí medzi kandidátov na Norris Trophy pre najlepšieho obrancu NHL. So svojou obrovitou postavou rozbíja útoky súpera, spoľahlivo bráni, v presilovkách zo svojho miesta na modrej strieľa na bránku jednu ranu za druhou. V 38 zápasoch dal šesť gólov, na desať ďalších prihral a podľa bodovania plus/mínus je tretím najlepším bekom súťaže.
Pred januárovým štartom novej sezóny NHL to pritom nevyzeralo, že by mal tridsaťpäťročný bek (36 mal tento rok v marci) bohvieakú formu. V drese HC Lev Praha bol s priemerom cez 24 minút na zápas nepochybne kľúčovým zadákom, v 25 zápasoch navyše nazbieral slušných desať bodov. Ale herne to vyzeralo, že to nie je úplne ono.
"V Prahe mi trvalo niekoľko zápasov než som pochytil systém. Vystriedalo sa veľké množstvo hráčov, ktorých tréner vymenil. Z tohto hľadiska to nebolo jednoduché," pripúšťa spätne Chára.
Do rohu to mal v Kontinentálnej lige zrazu o kus ďalej než v NHL, na veľkom "ruskom" ľade nestíhal kryť útoky súpera tak dobre, ako sa mu to darí v Bostone. "Ja s ľadom nemám ani najmenší problém. Je mi vcelku jedno, či hrám na užšom alebo širšom, ktoré je v Európe. Mám na ňom odohraných množstvo veľkých turnajov. Na posledných majstrovstvách sveta sa mi na ňom celkom darilo," pripomína Chára v rozhovore pre NHL.com minuloročnú striebornú jazdu na šampionáte IIHF v Helsinkách. "Ani v KHL som necítil nejakú nevýhodu. Človek si rýchlo zvykne."
Vďaka angažmánu v Prahe prišiel v januári do Bostonu rozohraný a rýchlo zapadol aj do náročného zápasového tempa NHL. "Určite tú skúsenosť (v KHL) neľutujem. Liga sa rozbehla neskôr. Nevedelo sa, či sa bude hrať, ja som nechcel zostať tak dlho bez hokeja. Lev prišiel s ponukou, ja som si chcel opäť zahrať hokej v Prahe. Nechcelo sa mi ísť niekam ďaleko do Ruska, takže som nad touto možnosťou veľmi neváhal," hovorí Chára, ktorý rovnako odmieta, že by pôsobenie mimo NHL bral na ľahkú váhu.
"Rozhodne som nemal nejako zníženú motiváciu. Nevedel som, kedy NHL začne, mohol som ostať aj celý rok v Leve, preto som do toho dával maximum a snáď som pomohol k tímovému úspechu. Som veľmi vďačný vedeniu HC Lev za tú možnosť, že som si tam mohol zahrať. Prajem im všetko najlepšie a držím im palce, aby sa darilo."
Po príchode do Bostonu však slovenský velikán predsa len pookrial. Parádnymi výkonmi pomáha Bruins, v ktorých drese v roku 2011 zdvihol nad hlavu Stanley Cup, znovu sa vyšvihnúť medzi najsilnejšie tímy Východnej konferencie. "Bol som rád, že už odštartovala liga. Tu sme doma, je to všetko jednoduchšie. Sme na seba zvyknutí. Tá partia sa tu v Bostone v poslednom čase veľmi nemení, v tom je naša sila."
Boston je aktuálne na 4. mieste Východnej konferencie, bod za druhými Montreal Canadiens. Podľa súčasnej formy by nemal byť problém udržať sa v elitnej štvorke a teda začínať play off doma - a tam sú Bruins najlepším celkom Východu.
Ich ofenzívna sila sa ešte zvýšila príchodom českej legendy Jaromíra Jágra, ktorý posilnil ofenzívu a hlavne presilovky tímu (tie patria k najhorším v lige). "Zatiaľ sme mali len pár tréningov na vyladenie. Uvidíme, ako to bude vyzerať. Hráme to teraz na štyroch útočníkov s tým, že Jarda si často nabieha z pravého kruhu na modrú čiaru," opisuje Chára. "Snáď sa nám podarí v nich zlepšiť, pretože tento rok sme v nich naozaj zlí. Je to asi naša najväčšia slabina. Príliš to kombinujeme, málo strieľame. Väčšia jednoduchosť by nám pomohla," nabáda.
Jágrov prínos pre tím po prestupe českého útočníka z Dallas Stars opisuje šéf kabíny ako veľmi významný. "Tu nie je o čom diskutovať. Jaromír je jeden z najlepších hráčov, čo kedy hrali túto hru. Aj v jeho veku stále patrí k tým najlepším. Je príjemné mať ho na svojej strane," pochvaľuje si kapitán Bostonu príchod slávnej posily. "Tušil som, že by mohol prísť. V posledných dňoch sa v kabíne sledovalo, aké mená posíl pripadajú do úvahy, a Jardove bolo medzi nimi. Vedenie odviedlo dobrú prácu, že ho dokázalo priviesť."
Najlepší slovenský obranca a najlepší český útočník - táto exfederálna spolupráca by mohla v Bostone veľmi dobre fungovať. Pokiaľ to tak bude, nemusela by túžba získať tohtoročný Stanley Cup zostať len snom veteránov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára