pondelok 4. marca 2013

Zdeno Chára sa nahneval, Jemelin otestoval zákon ľadu

Tridsaťpäť-ročný slovenský kapitán Bostonu Bruins, Zdeno Chára, sa počas nedeľňajšieho súboja na ľade Montrealu pasoval s úlohou pomstiteľa, po tom čo dvadsaťšesť-ročný obranca domácich, Alexej Jemelin poslal k ľadu spoluhráča „Big Z“, Tylera Seguina
„Je to jeden z našich lepších hráčov,“ povedal vyše dvojmetrový Slovák k situácii, prečo bránil Tylera Seguina a necítil žiadnu inú možnosť než dať poriadny výprask obrancovi Montrealu,Alexejovi Jemelinovi. „Urobil by som to však pre každého z našich hráčov. Je to v mojej povahe takto reagovať,“ cituje Zdena Cháru bostonglobe.com
Ušľachtilé gesto slovenského hráča približne štyri a pol minúty pred druhou sirénou za stavu 2:3, však zároveň znamenalo, že Boston sa po zvyšok zápasu bude musieť zaobísť bez skúseného obrancu a vodcu „medvedej svorky,“ čo Montreal nakoniec aj využil (4:3).
Píšťalka rozhodcov po tvrdom ataku na Seguina zostala nemá a Zdeno Chára tak zareagoval intuitívne. Cítil, že niečo musí urobiť a po zápase zopakoval to, čo vie snáď každý - bitky nevyhľadáva. „Nie je to moja priorita. Rád hrám...Rád hrám tvrdo a fyzicky. S bitkami nemám problém. Nie sú však mojou prioritou.“
Zdeno Chára v súboji po výprasku Jemelina nazbieral spolu sedemnásť trestných minút (2+5+10, vyvolanie bitky, bitka a osobný trest) , no myslí si, že ich mohlo byť aj menej.
Nie som presvedčený o tom, že som mal dostať sedemnásť trestných minút. Ak je súper na zemi, podľa mňa by som mal dostať 2+5. Bolo to však moje rozhodnutie a musím s tým žiť. Ako spoluhráči sa však musíme chrániť,“ dodal Chára.
To, že Boston je bez Cháru úplne iný tím potvrdil aj tréner Claude Julien. „Nepomohlo to. V tretej tretine sme súperovi dovolili len štyri strely, no dve z nich skončili v našej bránke. Podľa mňa sme mohli dnes odviesť oveľa lepšiu prácu v defenzíve,“ dodal na záver tréner Bostonu Bruins.
Z výhry Montrealu sa tešil slovenský brankár Peter Budaj, ktorý počas noci zneškodnil 31 striel a inkasoval tri góly (91,2% úspešnosť zákrokov).  „Budy“ mal dobrý výhľad aj na bitku Chára - Jemelin.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára