streda 2. mája 2012

Zdeno Chára: „V klube neboli nadšení, že odchádzam“


Najväčšou hviezdou slovenského tímu na blížiacich sa MS vo Švédsku a Fínsku bude kapitán Bostonu Bruins Zdeno Chára, ktorý prisľúbil svoju účasť cez víkend.
Nečakane sa však pripojil k reprezentácii už na Slovensku. Predtým sa hovorilo, že sa tak stane až v Helsinkách. Pre skončení platnosti pasu sa však musel ešte zastaviť doma, preto aj na sever Európy odcestuje spolu s mužstvom. „Chcel som hneď povedať, že idem na MS, ale musel som sa o tom porozprávať v klube. Jasné, že tomu neboli naklonení, ale pochopili moje záujmy,“ povedal Chára.

Mal si sa k mužstvu pripojiť až vo Fínsku, ale nastala zmena. Prečo?

„Ešte potrebujem niektoré veci v Bratislave vybaviť. Presnejšie ide o nový pas, pretože predošlému už skončila platnosť.“

Ako vyzerajú tvoje zranenia na tvári?

„Už je to výrazne lepšie a každým dňom sa to hojí.“

Čo zavážilo, že si sa rozhodol aj napriek týmto problémom prísť a posilniť slovenský tím?

„Chcel som ísť reprezentovať, ale nemohol som to rozhodnutie urobiť bez toho, aby som to neoznámil na klube. Porozprával som sa s lekármi, manažmentom a po ich konzultáciách som urobil záverečné rozhodnutie.“

Boli v klube proti tomu?

„Áno, ale skôr chceli, aby som si doliečil zranenia a oddýchol si. Na druhej strane som im povedal ako to beriem ja a v akej situácii sa nachádza náš reprezentačný tím. Vtedy ma pochopili.“ 

 V akej sme situácii?
„Tak vieme veľmi dobre, o čo hráme. V hre je totiž priama účasť na budúcej olympiáde a samozrejme, podať, čo najlepšie výkony.“
 
Keby to bol iný šampionát, rozhodol by si sa inak?

„Ja som vždy mal a budem mať rovnaký postoj k reprezentovaniu a nemyslím, že by som sa inak rozhodol. Aj vtedy by som určite prišiel.“ 

Sledoval si vývoj reprezentačného tímu?

„Vôbec, pretože som mal v klube veľa povinností.“ 

Už si sa zoznámil s mužstvom?

„Ráno sme si trochu porozprávali.“

V tíme je dosť nových tvárí, poznal si všetkých spoluhráčov?

„Nie, spoznávam ich zatiaľ.“
 
Pozeral si koho máme v základnej skupine? Čo na to vravíš?

„Áno, ale skupiny a ani mužstvá si nenavyberáme. Každá skupina je náročná a každý súper je zložitý na porazenie.“ 

Ako vidíš naše šance, keď máme na úvod trojicu silných súperov?

„Uvidíme, ale každý jeden duel bude náročný. Nie sme v takej situácii, že si môžeme povedať, že ten a ten súper je pre nás ľahký. Rozhodne však vydáme v každom súboji zo seba všetko a potom môžeme odísť z MS s dobrým svedomím. Určite to nebude ľahké a uvidíme, čo nám prinesie prvý týždeň na šampionáte.“

Je výhodou mať silné celky na začiatku?

„To neviem, uvidíme priamo na mieste.“

Počas sezóny si trávil na ľade okolo 27 minút. Si pripravený odohrať toľko aj teraz?

„Pokiaľ by som nebol, tak by som sa k tímu nepripojil. O všetko ale rozhodne tréner, ktorý určí, ako dlho budem na ľade. Máme to aj ostatných obrancov a musíme nájsť nejaké riešenie, ako budeme využívať moje služby.“

Už si bol v Helsinkách?

„Zdá sa mi, že nie a bude to moja prvá návšteva hlavného mesta Fínska.“

O kapitánskom céčku už bola reč?

„Momentálne ešte nie.“

Si pripravený ho mať na drese?

„Áno, som. „

Myslíš si, že ho budeš mať ty, alebo Miro Šatan?

„Sme obaja rovnocenný a veľmi dobre vieme, aké sú naše úlohy a nebude záležať, kto z nás bude mať céčko.“

Ešte stále bolí vyradenie v prvom kole play off NHL?

„Samozrejme. Mali sme totiž lepší tím na to, aby sme vypadli hneď v prvom kole. Taký je však hokej, už je to za nami. Séria však bola nesmierne vyrovnaná, a všetky zápasy skončili o jeden gól. Pod naše vypadnutie sa podpísalo aj to, že sme nemali toľko šťastia ako minulú sezónu.“

Bude ti stačiť tvoja rekordná bodová sezóna na zisk Norrisovej trofeje určenej pre najlepšieho beka NHL?

„Netuším, pretože rozhodnutie bude tesné. Nikdy neviete, ako dopadnú hlasovania, ale bolo by veľmi pekné znovu získať túto trofej. Voľakedy som veľmi túžil vyhrať túto trofej, preto som pokojnejší a keď sa mi to znovu podarí, budem šťastný.“ 

Je tvojím cieľom zahrať si na olympiáde v Soči?

„Je to veľká výzva hrať na takýchto turnajoch, preto áno.“

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára