sobota 18. júna 2011

Zdeno Chára exkluzívne: „Stanley cup sme získali zaslúžene!“


Pohár je v správnych rukách! Teda to si aspoň myslí slovenský hokejový a kapitánBostonu Bruins, čerstvého držiteľa najslávnejšej hokejovej trofeje, Zdeno Chára(34).
Podľa neho si celkové víťazstvo v zámorskej NHL jeho mužstvo zaslúžilo, pretože počas celého ročníka predvádzalo dobré a hlavne stabilné výkony. „Tri razy sme v play off triumfovali v poslednom možnom siedmom stretnutí a postúpili ďalej. To už hovorí o niečom!“ vyhlásil slovenský reprezentant, ktorý ani po zisku Stanleyho pohára nechce zaspať na vavrínoch, ale plánuje pokračovať v tvrdej driny aj v nasledujúcich sezónach. 

Kedy ste začali veriť, že Stanley cup môžete mať vo vrecku? 

Už počas sezóny som mal niekedy pocit, že toto mužstvo na to má. Mali sme dobrú výkonnosť, ktorú sme si prakticky udržiavali počas celého ročníka. A aj keď sme do play off vykročili proti Montrealu nešťastne a prehrávali už 0:2 na zápasy, ale postúpili sme v siedmom stretnutí. Aj cez Tampu sme išli na sedem súbojov a to isté aj vo finále proti Vancouvru. To ukazuje, že sme Stanley cup získali zaslúžene.“ 

Môžu za to aj dobré ťahy vedenia klubu pri výmenách? Tím posilnili takí hráči ako Kaberle, Horton, Paverley... 

Samozrejme, že to pomohlo mužstvu, ktoré sa tým vhodne doplnilo. Každý jeden z tých, čo prišli, boli prínosom a hrali skvele. Aj to bolo základom neskoršieho úspechu.“ 

Zomklo vás aj nepríjemné zranenie Hortona? 

Jasné, pretože keď sme to videli, tak sme sa stmelili a chceli sme o to viac zvíťaziť.“ 

Čo vravíte na výkony gólmana Thomasa? 

Urobil veľký kus roboty, hlavne niektorými zákrokmi, ktoré boli v sériách play off rozhodujúce. No, rovnako na našom úspechu majú zásluhu aj ostatní hráči.“ 

Motivovali ste svojich spoluhráčov v kabíne aj nejakým predslovom, či ste museli zvýšiť hlas? 

Ale áno, bolo to pred tretím duelom vo finále. Som rád, že si to zobrali k srdcu. Je to totiž moja zodpovednosť, aby som dokázal trochu tím nakopnúť. Rovnako je to inštinkt, ktorý každý líder musí mať. Nemám to síce vrodené, ale naučil som sa to od iných skúsených hráčov.“ 

Ako sa vám podarilo zlikvidovať útočné esá, dvojičky Sedinovcov, ktorí predstavovali najväčšiu hrozbu pre vás? 

Vedeli sme o ich kvalitách, spolu aj s Keslerom, takže som sa snažil proti nim urobiť čo najlepšiu robotu. Celkom sa to aj podarilo, no nebol som na to a pomohli mi ostatní spoluhráči ako napríklad brankár, či kolega z obrany Seidenberg.“ 

Ako sa vám hralo práve s Denisom Seidenbergom? 

Výborne, pretože aj on bol pripravený stráviť na ľade tridsať minút na zápas a vytvorili sme dobrú obrannú dvojku.“ 

Čo ste povedali kapitánovi Vancouvru, Henrikovi Sedinovi? 

Zagratuloval mi, a ja som mu poďakoval za skvelú sériu.“ 

Ste len druhým európskym kapitánom, ktorý doviedol tím z NHL k Stanley cupu. Je to váš vrchol kariéry? 

Áno, je ale stále sa chcem zlepšovať a dosahovať ďalšie úspechy. Moc si to vážim, a som nesmierne šťastný, že sa mi to podarilo, ale nemôžem teraz zaspať na vavrínoch. Stále musím na sebe makať.“

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára