pondelok 2. júla 2012

Zdeno Chára: „K Zlatému puku mi pomohol úspech z Helsínk“


Víťazný hetrik v elitnej kategórii o najlepšieho hokejistu Slovenska a šesť víťazstiev medzi obrancami. Taká je doterajšia bilancia Zdena Cháru (35) v tradičnej ankete Zlatý puk. Zo sobotňajšieho galavečera si ako jediný odniesol až dve ceny a bol tak jeho hlavnou postavou.
"Každé ocenenie ma vždy poteší, každé si nesmierne vážim bez ohľadu na to, či je to v Amerike, alebo doma na Slovensku. Myslím si, že tentokrát zavážil najmä náš úspech na majstrovstvách sveta v Helsinkách. Všetkým, čo tam boli, ešte raz ďakujem, pretože odviedli skvelú robotu," povedal v rozhovore pre Šport.sk vlaňajší víťaz Stanleyho pohára s Bostonom Bruins a kapitán slovenskej reprezentácie na strieborných MS 2012 na severe Európy.

Zdeno, ako by ste zhodnotili uplynulú sezónu z vášho pohľadu?
"Myslím si, že bola úspešná a teším sa, že som ju zakončil oceneniami, ktoré som dostal na Zlatom puku. Ďakujem za ne celému tímu v Bostone Bruins a taktiež chlapcom zo slovenskej reprezentácie. Taktiež našim skvelým fanúšikom, ktorí nám pripravili neuveriteľné privítanie po návrate do Bratislavy, na čo dlho nezabudnem. Veľká vďaka patrí aj mojim blízkym, manželke s dcérkou a celej rodine."

Ako jediní ste v sobotu získali až dve ceny - pre najlepšieho obrancu i hráča celkovo. Čo to pre vás znamená?

"Určite to je pre mňa veľká česť, veľmi si to vážim. Aj to je dôkaz, aké skvelé to bolo na majstrovstvách sveta vo Fínsku. Všetkým, čo tam boli, ešte raz ďakujem, pretože odviedli skvelú robotu. Stále sa teším, čo sa nám tam podarilo dosiahnuť a musíme len veriť, že budeme pokračovať v dobrých výsledkoch aj v budúcnosti."

Konkurencia bola opäť silná. Čo podľa vás rozhodlo vo váš prospech?
"Ťažko povedať, lebo konkurencia na Slovensku je naozaj stále veľmi silná. Síce v zámorí je momentálne už menej našich hráčov ako v predchádzajúcich rokoch, ale všetko sú to veľké osobnosti a vo svojich tímoch sú mimoriadne dôležití. A čo rozhodlo? Určite dobrý výsledok na svetovom šampionáte. Ten pomohol nám všetkým, ktorí sme tam boli. Ja som sa snažil hrať čo najlepšie a robiť si dobre svoju prácu."

Na šampionát ste cestovali aj napriek zraneniu na tvári. Hrozilo po vypadnutí Bostonu z play-off NHL, že by ste vo Fínsku nehrali?
"Myslím si, že to patrilo medzi zranenia, s ktorými sa dá hrať. Ako sa hovorí, je to ďaleko od srdca a keď sa hrať dá, všetci do toho ideme. Hokej je tvrdý šport, takže sme na to zvyknutí a s menšími zraneniami počítame vždy. Chvalabohu som nemal nič s rukami ani nohami, mohol som korčuľovať a hrať, takže to bolo v pohode."

Beriete tieto dve ceny aj ako náplasť za to, že nedávno v Las Vegas vám nevyšiel útok na zisk Norrisovej trofeje pre najlepšieho obrancu NHL?

"Je pekné byť aj nominovaný, keďže viem, aké ťažké je už len dostať sa do nominačnej trojky na Norrisovu trofej. Samozrejme je veľká škoda, že to nevyšlo a určite ma to trošku mrzí. Snažím sa to totiž vyhrať druhýkrát v kariére. Vždy je to tesné a dúfam, že sa mi to ešte aspoň raz podarí. Stále budem tvrdo pracovať a snažiť sa o to."

Vidíte rozdiely medzi anketami v zámorí a na Slovensku?
"Každá cena ma vždy poteší, každú si vážim bez ohľadu na to, či je to v Amerike, alebo doma na Slovensku. Ďakujem všetkým, ktorí o tom rozhodovali a dali mi svoje hlasy. Naozaj si to veľmi cením."

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára