pondelok 8. augusta 2011

Čo sa Chára opýta prezidenta Obamu.


O tom, že Zdeno Chára (34) zvíťazí v tohtoročnej ankete o najlepšieho hokejistu Slovenska pochyboval naozaj len málokto. Jedným z takých bol však i on sám.
A navyše vôbec nedúfal, že v kategórii o najlepšieho obrancu tromfne Ľubomíra Višňovského. Prečo si neveril, čo ho motivuje, ako pokračuje súd s Paciorettym, aké športy má počas sezóny zakázané a ktorý mu vôbec „nereže“, ale napríklad i to, aké otázky sa chystá položiť americkému prezidentovi Barackovi Obamovi pri slávnostnom prijatí víťazov Stanley Cupu v Bielom dome, sa dozviete v nasledujúcom rozhovore:

Zdeno, hoci ste tohtoročný Zlatý puk získali s takmer 30-bodovým náskokom, vyzeralo, že ste poriadne zaskočený. Prekvapilo vás toto ocenenie?

Ak mám byť úprimný, vôbec som nečakal, že to bude až také jednoznačné a pred druhým budem mať takého fóra. Veď aj ďalší štyria nominovaní hráči majú za sebou fantastickú sezónu a toto ocenenie by si zaslúžil každý jeden z nich rovnako ako ja. V môj prospech však určite zavážil zisk Stanleyho pohára. Keby som ho nezdvihol nad hlavu, asi by som túto cenu nezískal. Neviem...“

Okrem absolútneho víťaza ste piatykrát v kariére triumfovali aj v kategórii o najlepšieho obrancu. V nej vám dýchal na chrbát Ľubo Višňovský, ktorý v Anaheime odohral životnú sezónu. Čakali ste tento triumf? 

To duplom nie. Z toho som bol naozaj poriadne zaskočený. Pri kategórii o najlepšieho hokejistu som možno aj trochu tušil, že by sa to mohlo ujsť mne, no pri ankete o najlepšieho obrancovi vôbec. Ľubo by si toto ocenenie zrejme zaslúžil viac, veď v základnej časti celej NHL bol najproduktívnejší, v drese káčerov odohral neskutočnú sezónu.“

Ktorý Zlatý puk si vážite viac? Ten tohtoročný, alebo ten spred dvoch rokov?

Všetky ceny si veľmi vážim. Trofeje nie sú na to, aby sa porovnávali. Ja sa z každej teším a som rád, že sa mi ju podarilo získať.“ 

Pred pár týždňami ste vyhrali Stanley Cup, pred dvomi rokmi vás vyhlásili za najlepšieho obrancu súťaže, tento rok ste získali aj cenu Marka Messiera určenú pre hráča s najvýraznejšími líderskými schopnosťami v NHL. Okrem toho ste sa na Slovensku stali dvakrát najlepších hokejistom a päťkrát ste zvíťazili v ankete o najlepšieho obrancu... Dokáže vás ešte vôbec niečo motivovať?
Pre mňa sú víťazstvá motiváciou do ďalších dní, a preto sa v ďalších rokoch budem snažiť obhájiť všetky doterajšie ocenenia. Som typ človeka, ktorý svoju prácu vždy vykonáva najlepšie ako vie, vždy ide na doraz. Či už ako hokejista, manžel, alebo ako otec.“

V priebehu nasledujúcich týždňov vás čaká ako víťazov Stanley Cupu prijatie u prezidenta Baracka Obamu. Rozmýšľali ste už nad tým, čo by ste sa ho ako kapitán Bostonu chceli spýtať?

Kdeže. To je ešte ďaleko. Momentálne mi ani nenapadá otázka, ktorú by som mu chcel položiť a navyše netuším, či bude aj čas sa s ním porozprávať. Musím nad tým ešte porozmýšľať. Lenže, vlastne ani neviem, kto mu bude odovzdávať dres. Či je to kapitán, generálny manažér alebo tréner, ešte som sa o tom neinformoval.“ 

Ako pokračuje vyšetrovanie vášho zákroku na Maxa Paciorettyho z marca tohto roku, po ktorom utrpel útočník Montrealu vážny otras mozgu a mal zlomený štvrtý stavec krčnej chrbtice? 

Zhruba pred mesiacom som bol v spoločnosti svojho právnika kvôli tomuto incidentu vypočutý na polícii. Rozhodnutie sa mi však nedostalo do rúk do dnešného dňa, preto ho očakávam v najbližšej dobe. Pevne dúfam, že nebude proti mne vznesená obžaloba. Ten zákrok ma mrzí, no nemal som žiadny úmysel súpera zraniť.“

Sledujete hráčsky pohyb v Bostone?

Samozrejme, zaujíma ma, ktorí hráči odchádzajú a kto ich nahradí. Viem, že kariéru ukončil útočník Mark Recchi, čo avizoval už dávnejšie. Tím opustil i ďalší útočník Michael Ryder či český obranca Tomáš Kaberle. Naopak, pribudol k nám zadák Joe Corvo a časom by mali mužstvo vystužiť nejaké talenty z farmy. Jadro tímu zostalo pokope, takže verím, že aj v nasledujúcej sezóne, budeme silní.“    

Prelaďme trochu na inú tému. Aké športy vás okrem hokeja lákajú? 

Príťažlivý je pre mňa každý, pri ktorom stúpa adrenalín. Napríklad, rád by som si skúsil tandemový zoskok padákom. Ten však budem musieť odložiť až po skončení kariéry, keďže také niečo máme od klubu zakázané. Podmienky sú neoblomné, nemôžem totiž riskovať zranenie.“

Na čo všetko si kvôli tomuto „nariadeniu“ musíte nechať zájsť chuť?

Na všetky extrémne športy ako sú paragliding, bungee jumping, spomínaný parašutizmus, ale napríklad aj lyžovanie.“

Ktorý šport vám pre zmenu vôbec nereže a ste naňho absolútne nemehlo?

Neviem, či som na to úplne drevo, ale je pravda, že plávať dlho nevydržím. Takže asi to.“

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára